Braskamin

Eftersom jag oftast är upptagen med min egen blogg, blir denna byggblogg mer och mer övergiven. Jonte, som jobbar i trädgården eller i garaget mest hela kvällarna har helt gett upp. Synd tycker jag, eftersom arbetet aldrig står stilla här hemma.

Lösningen är som följer: Varje gång jag skriver om någonting som rör vårt hus och våra projekt på min egen "Bara Sara-blogg", kommer jag att skriva ett litet inlägg med en länk på denna blogg. På så sätt kan man följa våra projekt utan att behöva läsa om mina barn, mitt O´boydrickande, mina shoppingfynd eller mina träningspass. Om man inte vill förstås (http://4xberggren.blogspot.com)

Idag har jag skrivit om vår nya braskamin som vi har hämtat i helgen. Den ska stå till vänster om TV:n, där det på bilden står en högtalare. (Svårt att se på mörka väggen, men till vänster om TV:n i all fall)



TV:n ska flyttas åt höger och TV-bänken ska förkortas. Bänkens ekskiva är sedan länge flyttad till barnens lekstuga. Istället blir det en glasskiva med svart under. Ny soffa blir det också, äntligen. Vi har kollat in en med divan och öppet avslut på Nordik. Nytt lägre soffbord, kanske i vitt står på min önskelista. Vi ska också köpa ännu en KRYSSBO taklampa


på IKEA och sätta bredvid den andra. Men först måste kaminen installeras.

Kolla in kaminen här


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0