Linas rum, check!

Här kommer Linas rum. Väldigt tjejigt och kanske lite för bebisaktigt för en som snart fyller ett. Planen är att Linas rum och datarummet ska få byta plats när lillpluttan vuxit ur spjälsängen. Egentligen skulle jag föredra att ha två små sovrum till barnen och ett stort lekrum, men hur kul är det när barnen blir äldre och börjar ta hem kompisar? Dessutom är det nästan på det sättet nu också. Vi leker nästan bara i Linas rum när Macke sover. Brorsan har både större och finare och absolut mycket mer lekvänligt. Linas rum är lite åt budget-hållet för närvarande, men om något år eller så, då ska det bli ändring! (Jag har redan nya planer.) Nåväl, här bor vår "rosa prinsessa", som älskar att leka med bilar och lego:





Lina (Läs Sara) kunde inte leva utan en rosa lurvig matta, så jag köpte en ny på Rusta. Lite mindre än den gamla, men lika fin.







Våra hemmagjorda väggdekorationer blev finare än väntat.



När plånboken är liten, får fantasin vara desto större. Egentillverkat skåp med leksakslåda under. Där i ryms alla Lina grejor. Ibland är den nästan tom, eftersom Macke envisas med att bära in allt han gillar till sitt rum.



Lite prinsesstema med "kronspegel" som jag hittade på www.ilva.se. Härligt ställe!



Fjärilar och hjärtan är också lite tema i detta rum. Fjärilarna hittade jag på Blomsterlandet. Bara 59 kronor styck:





Även fåglarna kommer från Blomsterlandet, 29 kronor. Behöver jag tillägga att Blomsterlandet ligger väldigt högt på min favvolista?

Kommentarer
Postat av: johanna magnusson

gillade fåglarna, de var så fina. ska nog åka till blomsterlandet o kolla tror jag :)

2009-03-16 @ 15:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0