Nu är det allvar, kör så det ryker

Jonte har (äntligen) kastat in handduken och insett att han inte har tid att sitta vid datorn och skriva. Jag, Sara, tar över. But don´t you worry. Det ska bara handla om hus och tomt. Jag har utrymme för mitt stora ego på min egen blogg nuförtiden.

Här hemma har det hänt grejor minsann. Inne är det äntligen färdigt. Och då menar jag färdigt, in på minsta kabelkanal...

Ute då? Vi jobbar på (mest Jonte och Macke) och kan äntligen se våra 2600 kvm lera sakta växa fram till en grön tomt. Altanen är färdig och vi håller på att lägga gräs, anlägga jordgubbsland, måla husgrund, lägga sten, bygga bod, grusa uppfart, måla hus, planera entréingång, fundera över häckplantering und so weiter, until the end of time...

Jag har börjat tycka att det är roligt att jobba i trädgården och vi har många idéer. Vi ska främst fokusera på framsidan, där vi redan har börjat förändra det vi gjorde förra året.

Jag bjussar på en bild som redan finns på min egen blogg. På Smålandsvillans hemsida finns en bild på en riktig snygg entré



Vi har tänkt oss något liknande. Bort med staketen och riv bort trallen. Jag längtar sååå efter att få börja riva.



Grusgången som går rakt fram mot entrén har också fått stryka med. Ingen går där ialla fall. Vi håller på att lägga gräs där nu. "Smålandsvillanbilden" är vår största inspiration...

En sak till, vi har satt upp markiser också. Imorrn ska jag gå lös med kameran och sedan ska det regna bilder över bloggen...


Kommentarer
Postat av: Sofia

Wow, äntligen ett inlägg på denna blogg igen. Det var faktiskt på tiden. Ta inte illa upp Jonte, med tanke på hur mycket du/ni har lyckats åstakomma hemma så förstår jag om det inte finns någon tid för bloggande. Som sagt, mycket har ju hänt med huset och tomten så jag förväntar mig en massa bilder närmaste tiden.

2009-07-31 @ 13:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0