Tapetsera, riva ner, tapetsera riva ner

Det har hänt mycket under den gångna veckan, i alla fall om man tittar på vår vardagsrumsvägg. Som ni vet gjorde jag och min käre make vid ett tidigare tillfälle ett misslyckat försök att sätta upp en fototapet. 279 kronor rakt ner i soptunnan! Ny tapet inhandlades. De fulingarna på Rusta hade höjt priset till 299 spänn, men en fototapet under 600 kronor är inte fy skam. I torsdags kom målarna.



TADAA!

Äntligen blev det bra, eller?! Ta en kik på dessa bilder och döm själva.



Luftbubblor



Ett märke efter en armbåge



En trasig skarv.

Det där gick ju absolut inte för sig, så efter några dagar återgick väggen till att se ut på detta vis:



Och efter ytterligare några dagar till att se ut såhär:



Nästan tillbaka där vi startade. Fortsättning följer...

Ett litet tillägg bara: Självklart känns det surt att målarna, som faktiskt är fackmän, misslyckades med tapeten, men det känns rätt OK också. Deras misslyckande måste ju betyda att Jonte och jag inte är helt kassa på att tapetsera, utan att det var tapeten som var svår. En trevlig, men dock så dyr, insikt.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ha ha ha, jag vet precis hur det är. Själv håller jag på att organisera köksskåpen vilket innebär; ställ in, plocka ur, ställ in, plocka ur... Det är märkligt för fastän vi har fler skåp nu än tidigare så får grejerna inte plats på något bra sätt, jag fattar inte.

2008-11-20 @ 11:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0