Ledsen...

...att ni fått vänta på all trevlig info som jag sitter på.

Nu börjar det hända grejer. Huset är ju på gång. Det kommer den 11/3, men det visste ni ju redan. Grund-Anders trodde jag skulle komma den här veckan, men jag har inte hört något från honom så han kommer nog kanske nästa vecka.

Pappa och jag har satt ordentlig fart med garagegrunden. Vi träffades på tomten klockan 8 i lördags (trots lite gnäll om tiden). Vi startade direkt med att fabricera formen i bitar som sedan sattes ihop på plats. Det var inte så avancerat som jag trodde att det skulle vara. Ganska kul faktiskt. Jag blev duktigt sugen på att få snickra på garaget sedan.

image84 


Som ni ser, och kanske kommer ihåg så var ju inte vädret det bästa i lördags. Men vi kämpade på. Pappa håller här på med att köra ut grus i grunden så att den hamnar på rätt höjd.

STORT tack till Mankan som kör grusbilen förresten. Jag ringde 13.50 i fredags och frågade om han kunde fixa ut ett lass singel till tomten innan helgen. 16.00 låg det 17,9 ton där. BRA SERVICE.

Till vänster i bild ligger en bit av den blivande formen.

   


Formen börjar sakta ta form. Måste säga att vi var hygligt effektiva trots det dåliga vädret. Den sista bildet är dock inte representativ för resten av dagen.

 


Vi avslutade dagen och va rätt nöjda. Nästan allt grus var utkört och formen nästintill klar. Den sista biten ligger färdig brevid. Nu blev det kväller...

Söndag:

image90


Söndagen började inte lika tidigt. Kanske vid 9.15 var vi på plats. Några kärror med grus och den sista biten av formen var snart på plats. Sen var det bara att kämpa på med stöttor och måttband. Inte lika kul kanske. Om jag ska vara ärlig (och det ska man ju va i den mån det inte kostar för mycket), så trodde jag att vi skulle hinna längre under söndagen. Men det reder sig senare. Bara lugn!

 


Så långt kom vi. Jag hann få upp vår byggskylt också. Snygg! Eller...

Tisdag: (obs!!)

Jobb på en tisdag tänker ni. Tur att man har en pappa som ställer upp, och som jobbar skift. Tack också till Olle som var med pappa under dagen.
Dom började med att flytta på min kära Pajero som stod lite dumt till i tomtkanten. Nu står den så fint uppe vid skogen. Sen körde dom på med grunden. I med isolering, sen på  med armering. Ganska bra blev det. Lite hög nivå dock. Ska ut till tomten imorgon (torsdag) och spika på läkt överst. Så vi kommer upp 22mm till. Det duger så. Bilder?? Självklart.

 

image95

Kommentarer
Postat av: ag

Vad duktiga ni är!!!

2008-01-24 @ 07:27:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0