Garageplattan. check!

Nu är det klart. Plattan är gjuten. Och det blev kanon.
Jag hade räknat lite på hur mycket det skulle gå åt. Jag kom fram till att det borde räcka med 5.2 m3. Jag beställde då 5.7 m3 för att vara på den säkra sidan. Betongbilen kom med 5.7 m3 och det räckte PRECIS. Inte en enda liter blev det över. Vi fick skrapa ett antal gånger innan vi fick betong i hela voten på ena kortsidan. jag måste säga att jag var lite nervös där ett tag. Inte direkt kul att behöva beställa en bil till för några hundra liter. Men det räckte och blev bra. Bilder från kalaset!

 


Jag var på "Byggmaskiner" och hyrde en vibrostav och en rätskiva i aluminium. Kostnad: 100kr.

image98


Kan rekommendera Loddby Betong. Bra priser och trevlig service.

     


KommunTomas kom förbi och spikade husets placering på våra profiler. Han kom också med på bild.

 


Betongen rinner på.

     
     
 

Så här långt hann vi fram till lunch.

När vi kom tillbaka så var det dags för lite stålslipning. Jag fick göra en hel del själv och det känns jäkligt bra att ha medverkat och byggt sitt eget garagegolv. Jag blev riktigt nöjd med ytan. Ska imorgon gå över lite med en "slipklots" så jag får bort lite grader som blev av svärdet. Annars är jag helnöjd. Hoppas nu bara att vädret låter ytan vara i natt, annars blir det väl att slipa en gång till. Det vore skönt att slippa. Snart är det dags att börja bygga.

Bildbevis på att JAG jobade också.

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0