Grundisolering på plats

Idag var jag ute på tomten och satt upp lite isolering på insidan av grundbalkarna. Detta efter rekommendation av GrundgrävarAnders. 7cm frigolit blev det limmat på insidan. Blev bra.
Efter det tog pappa och jag tag i vattengåtan till garaget. Satte in ett T-kord på vattenledningen på huset. Nu ska jag bara fixa en avstängnigskran innnan slangen som går ut ska monteras. När det var klart började vi med det efterlängtade garaget. Vi la ut syllen och började måtta ocg rita. När vi hade allt under kontroll började vi såga av alla stående reglar så dom blev 2.50m. Detta ihop med liggande regel kommer ge mig en färdig takhöjd på ca 2.55m. Gööööööött.
Virket ja! Det var jag och hämtade i fredags. Med lite hjälp av Viktor som kör på FredrikFrakt så var det snart på plats. Virket köpte jag på Mårhult såg ocg hyvleri utanför Skärblaka. Kan jag rekomendera. Va en trevlig gubbe där som bara tog kontanter i betalning. Lite gammalmodig men mycket trevlig.
Takstolarna till garaget fick jag hjälp av Pelle Karlsson att hämta. Stort tack för det!! Jag köpte dom av en liten firma i Stavsjö. Bra priser och bra grejer.

Bilder på dagens jobb:

     

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0