Fyra veckor är ingenting

Idag är det bara fyra veckor kvar till huset kommer! Då kanske det blir lite mer intressant även för mig, frun i huset. För det där som Jonte håller på med i geggan kan jag klara mig utan. Men jag var faktiskt ute och tittade och försökte hjälpa till när de fixade med avloppet, efter vissa påtryckningar. Jag har lite svårt (en enorm underdrift) att lämna ifrån mig lille herr Berggren, men det gjorde jag till slut. Men inte står det omnämnt någonstans att jag var med på tomten inte. OK, jag kanske inte jobbade något, men till hur stor hjälp är en frusen, slarvig liten tjockis med ryggont och svullna lår?

Jag blir bara nervös av att vara på tomten. Det kommer att bli för dyrt! Och tänk om Jonte gör fel. Som den sanna realist (Jonte kallar mig pessimist) så är jag alltid beredd på att något ska gå fel. På så sätt slipper jag bli besviken om det går fel. Jonte däremot är precis tvärtom. Hans ledord är :"Det ordnar sig". Och det gör det faktskt, oftast, men jag kan inte sluta att oroa mig. Det ska bli skönt när huset väl ha kommit, för då borde det inte bli några oväntade utgifter, PEPPAR PEPPAR.

15 flyttkartonger är packade och idag sålde vi en bokhylla som vi ändå inte skulle ha plats för. Det tar sig...


Kommentarer
Postat av: Anna

Haha kan jag bara säga..
Jonte är precis som Stefan o du som jag, Sara.
Stefan säger "det ordnar sej" om allt.. men det räcker inte riktigt.. jag vill ju veta att det gör det o hur det gör det.. killar =P

2008-02-12 @ 23:03:33
URL: http://crappylicious.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0