Projekt väggträd del 1 avslutat

Linas väggträd är färdigt och jag blev mycket nöjd. Ett fint betyg från mästaren i självkritik. Som jag tidigare berättat ville jag ha ett väggträd som också skulle vara en mätsticka i Linas rum. Eftersom jag tycker att det är viktigt att det inte blir fel färgnyanser i rummet, gav mina många och långa sökningar på nätet inget resultat. Detta och vår "föräldrapenning-ekonomi" (översättning: dåliga ekonomi) gav mig idén att tillverka ett eget väggträd. Lite överbliven tapet, rosa väggfärg, tapetklister, en roller, en linjal, en blyertspenna, en sax och lite fantasi var allt som behövdes. Alla dessa saker fanns redan i hemmet, fantasin i obegränsad mängd. På http://www.swedese.se/ hittade jag detta urläckra väggträd som fick bli min inspiration:

Tree Wall

Då var det bara att köra igång. Jag ritade på baksidan av tapeten, för att sedan vända på den och måla den med den rosa färgen. Sedan klippte jag helt enkelt ut mitt träd och limmade upp det på väggen.





Ännu är inte trädet en mätsticka, men jag ska fixa några siffror framöver. Jag tycker att trädet ser lite ensamt ut, så tillverkningen av ett litet kompisträd har påbörjats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0