Nu ska vi se...Tisdag!

Hektisk vecka? Ja!

Det började i tisdags med en massa ärenden. Åkte hemifrån vid 6, (tänk nu på att jag inte har arbetat sen i juli). Började med att åka till Benny (grävkillen) och lånade hans släpkärra. (Av någon konstig anledning handlar mina inlägg väldigt ofta om olagligheter. Konstigt.) Den kärran var ju självklart olaglig bakom 745:an. Men i brist på annat så...

Planen var att jag skulle till Jocke och provbocka ett järn till voten för att se hur långa bitar jag sen skulle klippa när jag åkte till Östra Ryd och införskaffade armeringsjärn. Det blir ju inte så ofta som man tänkt sig så det slutade med att jag köpte all armering jag behöver av Jocke. Tack för det Jocke!! Han hade också 5 cm markisoliering låg som jag fick köpa för nästan löjligt lite pengar, Tack igen! Vi lastade allt på min enorma kärra och sen blev det lite pizza. Mums.

     



Efter maten blev det raka spåret till Luddingsbo för att släpa av allt på kärran. När jag kom fram stannade jag på vägen och började fundera på var jag skulle läga grejerna. Det bästa vore väll om de hamnade brevid virket som ligger sen tidigare tänkte jag och tog fart ut i leran. DUMT!! Visst, jag kom fram till där jag ville lägga grejerna, men kom jag därifrån. Nej! Jag satt fast. Jaja, jag som skulle till Söderköping och hämta ett lass med rör också innan dagen var slut.



Nu fick jag med pappas hjälp bort bilen och kunde då åka till Östra Ryd och låna en annan kärra för att ta mig till Söderköping och hämta grejer. Snabbt därifrån till Luddingsbo och lasta av allt och sen tillbaka med kärran. Trots detta lilla extrajobb var jag sen hemma vid 17-tiden. Ganska slut kan jag säga. Bara att packa väskan och åka och spela badminton klockan 20. Sen var jag trött!!!!

Kommentarer
Postat av: Ag

Vaa???? Spelar du badminton?

2007-12-08 @ 17:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0