Insomnia

Jag kan inte sova. Inte så konstigt kanske någon tänker, eftersom klockan inte ens är 22. Men det spelar ingen roll om klockan är 22 eller 23. Jag har oerhört svårt att somna på kvällarna. Detta är märkligt, eftersom jag är som en levande död när jag blir väckt mellan 6 och 7 på morgonen. Det är något konstigt med vårt sovrum. Vårt fina, fina sovrum som jag trivs i så bra på dagarna, blir otäckt och ogästvänligt om kvällarna. Vi har provat att byta sida och jag har köpt ny kudde och bytt täcke. Det fungerade inte. Sängen känns knölig och kudden antingen för platt eller för fluffig. Först tänkte jag att det kanske var något slags energifält i vårt sovrum, för i ärlighetens namn har jag haft lite svårt att somna ända sedan vi flyttade hit. Men jag sover så skönt i sängen på dagarna och på morgnarna är sängen hur skön som helst. Och jag hoppas verkligen inte att det är Jonte som stör mig, men det tror jag inte, för jag har haft svårt att somna de få gånger han inte varit hemma. What to do? What to do?

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ha ha ha, jag vet precis hur det känns! Ibland går det inte att somna hur mycket man försöker och jag har verkligen provat allt; annan kudde, annat täcke, inget täcke, byta sida i sängen, ha mörkt i rummer, ha ljust i rummet, men nej, det går bara inte att somna. Jag har förlikat mig med att det tyvärr är så i perioder. Vissa månader sover jag helt utmärkt men så kommer man in i en period av sömnlöshet och då är det kört!

2009-02-02 @ 21:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0