Jag har blivit ensamstående...

... i alla fall på tisdagar. Och inte förrän efter klockan 7.40, men eftersom Jonte och jag är noga med att dela på ansvaret här hemma är detta en stor sak för mig. Idag var vi tvungna att storhandla. Så på eftermiddagen fick Lina åka till mormor och morfar och jag tog med mig Macke in till stan. Kvart över fem började Marcus se lite hängig ut, så jag fick helt enkelt stoppa ner min LÅÅÅÅÅNGA lista i fickan igen, trots att vi inte riktigt handlat klart. Väl ute i bilen märkte jag att jag glömt lasta ur den stora syskonvagnen och att mina sju påsar var lite väl fulla. Vid det här laget tyckte jag att det började bli sent och jag kände mig aningens stressad. Därför började jag lägga (läs slänga) in maten löst lite här och var i bilen. Sedan bar det av. Vi ringde till morfar så att Lina var redo, iklädd overall och mössa, när vi kom fram. Sedan hemåt. Väl hemma märkte jag att timern på utebelysningen inte fungerade. Mörkt ute, mörkt inne. Jag bestämde mig för att få med mig alla saker och barn in i huset direkt. Detta skulle med: Lina och Macke, Mackes "livskamrat" och ständiga följeslagare Älgen, Linas skötväska, en påse tomater, och så jag själv. Älgen i Mackes hand, Macke i min, väskan på ryggen Lina i famnen och tomaterna? Ja, tomaterna stoppade jag innanför jackan. En dålig idé visade det sig, när tomaterna en efter en började rulla ut i snön. Väl inne lagade vi mat och åt. Tandborstning, blöjbyten, pyjamas på och godnattsaga. Båda barnen i säng 19.06. Sedan var det dags att börja röja i köket och bära in all mat från bilen. Kvar att göra idag är att packa upp maten och röja upp i köket,tömma en tvättmaskin med blöta kläder som legat i maskinen sedan i förmiddags och plocka upp lite leksaker och kläder som ligger och skräpar. PUST! Tur att det bara är tisdag en gång i veckan.



MOOSE


Kommentarer
Postat av: Sofia

Ha ha ha, bra jobbat! Du fixade det ju iallafall.

2009-02-18 @ 08:16:16
Postat av: johanna magnusson

vad roligt att se att ni börjar bli klara i huset!! söt älg också:)

2009-02-19 @ 09:03:35
Postat av: Sara Berggren

Det känns verkligen bra att det börjar bli klart. Nästan ett år har det tagit. Och snart är det dags att börja ute igen. Altan och en bod ska det bli.

2009-02-19 @ 17:05:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0