Markarbete. Check!!

Nu har grabbarna varit i farten igen. Och med grabbar menar jag Bennys bror Tomas och en kille som heter Anders. (hoppas jag eftersom jag skrev det nu). De kom i onsdags när minusgraderna gjort marken tillräkligt hård för att det ska gå att köra med en maskin. Nåväl. Bra blev det. Nu finns där en stenkista, dräneringen är helt klar och vatten/el framlagt till garaget. Dom kikade också till det överkörda spolröret till huvudstammen på avloppet. Där var det inte så farligt som man kunde tro. Lite grus och ett spräckt rör var allt som fanns. Skönt. Nu är det bara att luta sig tillbaka och vänta på det värsta. En faktura.! Men men. Jag är helt nöjd med allt jobb Wastessons Entreprenad gjort och vet att det inte kommer bli så dyrt totalt. Hoppas bara det blir lite "markpengar" kvar så de kan komma tillbaka framåt våren och grovplanera tomten åt oss. Kanske anlägga en liten gräsplätt. Vem vet?!

På tisdag kommer huset!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0