Huset, ojojoj... del 1

vad dom jobbar snabbt. Igår morse, klockan 0600 var jag på plats för att förbereda lite innan det var dax för montering av slottet. Redan 10 över brakar det till i skogen och kranbilen anlände. Tur var väl det eftersom det var aningens mjukt i backen. Tag ett tag innan stödbennen var på fast mark.

     


 

image236


Dom flesta husdelar var redan på plats. Två saknades när jag kom, men dök upp ganska snart på den lastbil som fixat dit dom andra.

 


Det första lyftet var väl mest spännade. Både att det var det först och att det var den tyngsta delen. Den med kök och tvättstuga. Men självklart gick det smärtfritt. Monteringsgrabbarna som är två estländare och en svensk kille (som bara var med under första dagen) visste precis vad dom skulle göra och missade inte en millimeter. Själv höll jag mig mest undan.

     


 


Kommentarer
Postat av: ag

Jäklar vad spännande det måste ha varit!!

2008-03-12 @ 19:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0