Det går framåt...

Garaget har börjat se ut som ett garage. Mycket har hänt under denna vecka. Vi började i tisdags med lite funderingar och lösningar. Pratade med Anders om han skulle komma på torsdagen och montera porten, men det behövde va klart så pass att gipsen va uppe på den vägen på insidan och så långt hann vi inte. Så jag sa ifrån för den här gången.
Vi stack tidigt till farmor och åt lunch och städade hennes garage. Hon har fått sparken där ifrån eftersom hon inte har någon bil och det är en väldans kö till garagen där hon bor.
Efter det så åkte jag med ett lass till Returpunkten och sen till Byggmax och fyllde bilen med isolering. 8 rullar fick jag in i pappas volvo som jag lånat den här veckan. Inte illa.

Sen hem!

I onsdags började vi tidigt. Eller, jag var på plats tidigt redan på tisdagen. En annan av oss var lite sen...
På onsdagen var vi fulltaliga klockan 7 och första lagret isolering började rammla på plats. Isolering och vindbapp som vi nitade fast. Blev såklart bra.
Detta tog hela dagen och vi avslutade med lite listmontering. Dessa sitter som en luftspalt och stöd åt pappen.

Sen hem!!

Nästan...

Jag och Macke åkte till banken och lämnade in lite roliga fakturor till Åsa. ca 1 miljon va dom på. Kul va!!??
Sen åkte vi raka vägen till Jula och köpte en spikpistol. ÄNTLIGEN.! Kostade 1600:-, men det var det värt. Spiken som man ska till den kostar viserligen 400:- för en kartong med 1500 st i. DYRT!!! Men det kommer gå så in i bomben mycket fortare med den så...

Sen hem!! Tillslut!

Idag (torsdag) fick den nya spikpistolen bekänna färg. Satan va kul det va med en sådan. PANG, PANG!! Sen satt plankan på plats. Hehe.
Pappa och jag började lite lugnt imorse. Jag satte fart med gavelspetsen där det ska sitta en lucka. Fixade den så det blir lätt att sätta panel och göra en lucka. Ska se om jag har några bilder på den lösningen. Pappa började med att skära till plasten som skulle ligga i taket innan isolieringen ska dit där. Jag fick klättra omkring som en apa för att få den på plats. Men på plats kom den. Bilder på det ska jag också fixa.

Sen var det äntligen dax för nytillskottet att tas i bruk. Panelen började falla på plats. Det tog viserligen en del tid iallafall, eftersom man ska va lite noga med måtten. Måste ju sitta snyggt i nerkant och så ska det ju helst va samma mått mellan alla planker. Men det gick rätt bra när vi kom igång. Nu sitter första lagret på plats på 1½ vägg. Långsidan med fönstrena och bakre gaveln. Bilder kommer senare ikväll!!

Ja. Så långt kom vi denna vecka. Tyvärr kom inte porten upp, men det får väl vänta lite. Ska fixa fram fönster och montera dom nästa vecka. Och kanske dörren. Den som lever får se.

Nu ska jag ta påsk.


GODIS!!!

Hej då ;)

Bilder som togs i veckan kommer läggas ut i ett eget inlägg senare ikväll, eller i morgon.
Försök hålla er lugna!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0