Husleveransen närmar sig!

Japp! Så står det i brevet vi fick från Älvsbyhus idag. Monteringen av huset kommer att påbörjas den 11/3. Detta är visserligen inte under vecka 9, som det preliminärt var sagt, utan under vecka 11. Men det gör inget. Slutbesiktningen är redan den 8/4, alltså bara fyra veckor efter att huset kommit. Sedan ska vi ju fixa klinkers och kakel och lite badrumsmöbler innan vi kan flytta in. Vi ska också se om någon kan tänka sig att hjälpa till med att montera alla våra nya möbler som vi köpt innan vi flyttar in. Det blir nog lugnast så. Annars vill Macke säkert hjälpa till att både bära, packa upp och montera. Och trots att föräldrar har en förmåga att överdriva sina barns bedrifter, så tror jag inte att Marcus är till så stor hjälp.  Kanske när han fyllt två... Hursomhelst så borde flyttlasset lämna Norrköping senast i slutet av vecka 16. (Håller tummarna)

Har förresten packat fem kartonger. Nu måste jag bara åka till Östra Ryd och hämta resten av våra flyttkartonger så att jag kan fortsätta. Vi har inte så mycket grejer som vi inte behöver och det går fort att packa. Det tar jag på mig äran för, eftersom jag gillar att slänga saker. Kanske lite väl mycket ibland om ni frågar Jonte. Det har väl åkt med ett och annat viktigt papper eller kvitto någon gång, men inte så värst ofta på sistone.

Sonen kallar...

Kommentarer
Postat av: Anna

Släng inget som Anna kanske vill ha!!! Just telling..

2008-01-15 @ 19:33:25
URL: http://crappylicious.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0