Altan steg 4: Reglar, reglar , reglar och reglar...

Som sagt. Nu skruvar vi reglar.



Som bärlina har jag använt 45x195 regel. Det blir stabilt som fanken kan jag lova.




Med lite gammal asfaltboard som blev över från takläggningen på garaget har jag fixat bärlinorna helt raka. När alla reglar sitter på plats kommer jag skruva fast bärlinorna i mina specialspikband.



Någon gjorde en skaplig miss i mätandet när hålen sattes ut. Vem kan det va?? Jaja, nu blir skarvarna välskruvade och ska nog hålla lika bra ändå. Obs. mer skruv sitter skruvade i den skarven sen kortet togs. Det ska inte sitta med 2 skruv i ena sidan.!



I väggen har jag bultat en 45x145 regel som jag sen "hänger" på spikreglarna. Dessa reglar ligger sen uppepå bärlinorna och sitter med 60 cm mellanrum.



Nu börjar det likna nått.

Mycket mer än så här är det inte i daxläget. I morgon ska jag väl hinna litegran och då kommer det mer bilder. Jag ska också åka till Sofia o Johan i morgon med grävmaskinen och hjälpa dom med några plinthål. Kanske blir nått kort därifrån också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0