Aldrig nöjd

Idag är Jonte på jobbet. Det känns lite konstigt faktiskt, men ändå bra att allt börjar bli som vanligt. Solen skiner utanför och jag får en sådan härlig känsla i magen. Kanske bäst att inte gå ut. Det är bättre att kroppen får tro att det faktiskt är vår ute. Dessutom vägrar lilla Mackes feber att ge med sig, så vi blir nog innesittande idag också.

Jag försöker sälja vårt "skrivbord" med fyra tillhörande stolar,



i förhoppning om att kontoret ska bli färdigt och vi (läs jag, alltså Sara) äntligen ska bli nöjda med vårt kontor. Egentligen tycker jag att bordet är rätt snyggt, men det är inte så praktiskt när jag ska pyssla. En av databordets hurtsar ("Mikael" från IKEA)

MIKAEL Lådhurts på hjul
ska fyllas med pysselgrejor och då hurtsen inte passar ihop med bordet, måste bordet bort. Jag har tänkt mig ett skrivbord i samma serie som hurtsen,

MIKAEL Skrivbord
men då måste jag sälja det befintliga bordet först. Jag har även kollat in nya stolar till kontoret. Egentligen är det "Jules" arbetsstol från IKEA som jag önskar mig:

JULES Arbetsstol
men 695 kronor x 2 blir för dyrt, så det blir nog "Snille" istället.

SNILLE Arbetsstol
195 kronor styck. Lite mer vår prisklass just nu. Och för er undrar varför jag skriver att JAG vill ha och inte att VI vill ha, kan jag tala om att detta hittills enbart är mitt påhitt och mitt projekt. Blir inte bordet sålt, så blir det inga nya möbler...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0