Jag, en simpel tjuv?

Igår spenderade jag och barnen eftermiddagen i den där affären där de har nästan allt till hemmet. När vi skulle ut till bilen och jag började plocka fram barnens jackor ur vagnen, märkte jag att det låg en vara kvar i vagnen. Det var en vara som jag inte hade betalat för.  Min första reaktion var:

"Vilken tur att ingen märkte något!"

Nästa reaktion:

"Åh, vad bra. Nu har vi sparat 59 kronor".

Ner med skedarna, ja jag är en skedtjuv, i påsen. In med barn och påsar i bilen. Hemåt glad i hågen, för att berätta för Jonte om mitt "klipp".

Jontes kommentar till mitt lilla "snatteri":

"Härligt!"

Japp, sådana är vi...

HUR ÄRLIG ÄR DU?

Kommentarer
Postat av: Frida

Igår var jag och Belli på öb. Isabelle satt hela tiden och fingrade på ett nykelband. När jag betalat mina varor och var på väg ut ur affären så upptäckte jag att Isabelle hade "gömt" att betala sitt nykelband... Det kostade 12 kr... Jag gick tillbaks, bad om ursäkt och betalade nykelbandet !! Sånn är jag, kanske dum men ÄRLIG !!!

2009-03-08 @ 09:57:47
URL: http://thizze.blogspot.com/
Postat av: Anna

Jag hade gjort som du Sara.. det märks inte ens i deras kassa att det saknas dom där ynka kronorna som dom skederana kostat.. Man behöver ju inte sno med flit lixom =)

2009-03-08 @ 13:07:49
URL: http://crappylicious.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag hade behållt skedarna, och precis som dig känt mig nöjd med mitt "klipp".

2009-03-09 @ 11:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0