Januari börjar året, februari kommer näst....

...det är de två månaderna som jag absolut hatar mest. Nytt år, nya tag...bla, bla bla. Våren är LÅÅÅÅNGT borta och postorderföretagen överöser mig med kataloger fulla av vårmode. Det är kallt och ruggigt. Jag vill inte gå ut. Lyckligtvis vill inte heller barnen gå ut. Lina försöker sova så mycket hon kan medan det är ljust ute och Macke skriker som en galning när vi ska gå ut: "Nej, vara hemma!" Men visst går vi ut ibland, men inte varje dag. En sådan toppenmamma är jag inte...

Hursomhelst så låter färdigställandet Linas rum vänta på sig. Det jag har beställt har inte kommit ännu:


En fin sänghimmelstång från Jotex

och

Klicka för att stänga fönster
en läcker barnkammarskylt från www.systerochbror.se.

(Marcus har en likadan i blått, som jag äntligen fått upp, trots att vi fortfarande bodde i Igelfors när vi fick den av ingen annan än vår trognaste bloggläsare. You know who you are.)

Så, sorry Sofia, inga bilder efter helgen, men kanske i slutet av nästa vecka. Om du inte kan bärga dig får du hemskt gärna komma hit. Det får ni alla, bara ni ringer först. Måste städa, måste duscha, ni vet, sådant som mammalediga inte gör lika ofta som vanliga dödliga.

För länge sedan lovade jag en uppdatering av garagebyggets framskridande. Nu har jag gett upp, Jonte har övergivit bloggen, vilket betyder att jag får hjälpa honom lite på traven. Lite bilder på arbetet:

  
  
  
   
  Det var allt för nu. Fler bilder kommer inom kort

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0