Dålig stil

Nu har vi lyckats hitta en bra nivå på värmen. Det är cirka 21 grader härinne, vilket är alldeles lagom tycker jag. Inget svar från Ä-hus, vare sig på telefon eller mail. Riktigt dåligt. Att pumpen går sönder mitt i vintern måste väl ses som ett akut problem, eller?

Det är dyrt med el. Jag bävar för den kommande elräkningen. Igår fick jag även reda på att vi betalar onödigt mycket för elen. Damen som jag talade med på E.ON om en bortsprungen faktura, upplyste mig om att vi har någonting som heter normalpris som är ungefär 25 öre dyrare per kWh än rörligt pris. Dåligt av oss att inte kolla upp en sådan sak. Det är ju inte första gången vi bor i hus. Positivt är dock att elräkningen i framtiden borde bli billigare.

Något mer som är dyrt är mat. Senaste storhandlingen gick loss på 1900 kronor. Jag kommer ihåg att första gången Jonte och jag handlade (när vi precis flyttat hemifrån) så kostade det 800 kronor. Visserligen åt  vi bara korv och makaroner på den tiden, men ändå. Vi ska testa att handla på Willys nästa månad, (I vanliga fall handlar vi på Ica Maxi. Älskar självscanning, hatar att köa.) så får vi se om det blir någon skillnad. Att övertala Macke att sluta med blöjor kan också vara ett "spara pengar"-knep, men vill han inte, så vill han inte. Vad ska man göra?

Kommentarer
Postat av: Sofia

Maten har blivit snordyr! Jag stannade på väg hem idag och handlade typ två liter mjölk, några tomater och en burk rödbetor. Tanten i kassan ville ha 64 kr av mig! 64 kr, helt horribelt!

Hälsningar från hon som har en elräkning på ca 14.000 att betala....

2009-01-27 @ 21:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0