Välja säng

Marcus har inte hoppat ur sängen någon mer gång sedan sist, vilket betyder att han totalt hoppat ur sängen en endaste gång. Vi har därför lagt "köpa säng-planerna" lite på is. De första dagarna letade jag febrilt på Blocket, men hittade inget. Den sängen vi först var sugna på, den låga loftsängen, tycker vi är lite för hög för vår våghals till son. Vi behöver en säng med någon slags "sidoskydd" så att han inte ramlar ner, men jag tycker att IKEA:s stödbrädor inte gör sängen speciellt inbjudande.

VIKARE Stödbräda
Jag har dock hittat en säng på Babyland som vi båda gillar. Alltså Jonte och jag. Macke har ännu ingen talan.


Sängen heter Helene Junior och kommer från BabyDan. Sidorna går att sänka och höja. När barnet inte behöver sidoskydd kan man sänka ner sidan och få en "vanlig" säng. Jag gillar även denna säng, eftersom den är ganska kort (140 cm) och inte tar så mycket plats i rummet. Dock är priset ett problem, 1999 kronor, utan madrass! Dyrt tycker vi.

Men å andra sidan kanske det är dumt att köpa en säng bara för att sidoskydden är fina. Hur länge använder man dem egentligen? Frågan är om vi ska stå ut med en "stödbräda" och låta Macke få en "storkillesäng" när Lina vuxit ur sin spjälsäng. Jag är kluven.... 

Kommentarer
Postat av: Anders

Vi har inte haft sidoskydd till någon av våra tre barn, antalet gånger de har trillat ur sängen kan man nog räkna på ena handens tumme trots att de är som propellrar i sängen. Skulle däremot rekommendera en "normalstor" säng om man själv vill kunna ligga i den och tex läsa sagor eller ta en tuppis tillsammans :)

2009-02-05 @ 00:07:09
Postat av: ag

Håller med Anders. En stor säng direkt...

2009-02-05 @ 11:03:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0