Första advent, första ljuset är tänt

Hoppas att ni har ätit många lussebullar och pepparkakor.... Det har i alla fall vi gjort.



   



I övrigt har det varit en ganska produktiv helg. Vi har hunnit plocka fram lite av julen samt börjat fixa i nya badrummet. Ett litet besök till IKEA har vi också gjort.

Linas fågelholk som jag fixat med så länge är äntligen färdig. Holken köpte jag på MIO på rea för 49 kronor. Taket har jag målat om för att matcha gardinerna och fjärilarna på garderoben. (Det är verkligen häftigt att de i färgaffären kan blanda till exakt den färg jag önskar. Om jag tar med mig en bit tyg så bryter datorn färgen till samma nyans.) I samma stund som jag köpte fågelholken visste jag att jag ville ha små fåglar till. Snacka om att det är rätt tid för prydnadsfåglar nu. Glittriga prydnadsfåglar är tydligen mycket hett att ha i julgranen i år. De finns överallt. Linas fåglar hittade jag på Blomsterlandet, 29 kronor för två stycken. De matchar hennes "fönsterfjärilar" perfekt.





PIP PIP


Kommentarer
Postat av: ewa

mysigt med advent!

2008-12-01 @ 08:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0