Nicke och jag i snön...

Idag var Nicke och jag ute och snickrade på garaget. Vi spikade panel för glatta livet. Det gick bra som vanligt. Tills spiken tog slut. Det var ju visserligen väntat då kartongen BARA innehöll 1500 spikar! Imorgon blir det Clas Ohlsson och handla fler. Jag jämförde lite priser på de billiga ställena och Classe O var billigast med sina 169:- för 1000 st. En aning billigare än Julas kartong med 1500 i. Den kostade 399:-. Visserligen var det Gunnebo, men jag tror inte det kan spela någon roll. Vi får se.

Vi kom iallafall en bra bit med de spiken som fanns.

Efter det så skruvade och spikade vi ihop de två stöden till I-balken som ska gå i taket. Det blev riktigt bra tycker jag. det kmmer att hålla bra. Tyvärr var jag lite dålig med kameran. Jag ska se om jag kan åka förbi i morgon och fota lite här och där.

image328


Framåt eftermiddagen åkte vi till Gårdeby och lastade upp bilen med all gips och alla plyfaskivor. Ojojoj, blev det överlass, ja! Detta kommer det aldrig bli några bilder av kan jag lova. Inget jag vill visa upp för världen direkt. Hehe. Bilen höll och vi kom fram till slut. Väl framme körde vi fast i snön och fick stå tvärs över vägen och lossa allt. Men men... Det kom bara en bil som ville fram, men han kunde vänta som tur var. Nu finns iallafall all gips i garaget, färdigt för montering. Får se när jag kommer dit.

Trots kraftigt snöfall hela dagen hann vi med en hel del. Jag är helt nöjd med denna dag. Tack för hjälpen Nicke!
När tillfälle ges kör vi igen. Det lär väl dock dröja eftersom bebisen kommer vilken dag som helst. Jag får väl förlita mig på att pappa jobbar lite kanske. Själv får jag väl lägga hammaren på hyllan ett tag.
 
Tur att det är minst lika kul med ny bebis!

I veckan ska jag "jobba" lite, tyvärr. Med huset händer det inte mycket nu. Mest händer det grejer i elskåpet. Usch och fy! Men men... I veckan kommer de nog och gör klart det sista med elen och smågrejer. Nästa vecka kommer nog mattläggare och målare. Sen, om två veckor, är det slutbesiktning. Sköööönt. Sen får vi flytta in.

Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Farfar

Nu vill vi se bilder på bebisen oxå.

2008-04-02 @ 07:12:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0