Huset växer fram. del2

Husdelarna ramlade sakta men säkert på plats. Jag sprang mest  runt som en yr höna. Många kom för att kolla hur det gick. Det var trevligt med besök. Kul att folk bryr sig.

     

     

 
När allt var på plats och alla takstolar var upplyfta på taket satt grabbarna igång illa kvickt med allt som skulle fixas. Resning av gavelspetsarna gick väl på en halv imme. Takstolarna var uppe innan 16,00 och plasten på taket låg där den skulle vid 18. Då hade en kille jobbat hårt inne i huset och vattnet var påkopplat, värmen gick för fullt och el hade vi i alla uttag. Det ni!!

     

Pappa och jag sattes i arbete med en gång. Vi fick isolera alla skarvar mellan moduler. Golv och väggar skulle göras. I golvet la vi en masonit i botten och sen vindpapp och sen dubbla 95mm isolering. När det var klart så fick vi dra all el. Tomrör var redan på plats och alla trådar hängde vid skarvarna. Bara att dra fram till rätt dosa.  Killen som var där och fixade vatten och värme och sånt brukar komma tillbaka i slutet av veckan och koppla elen så det funkar i resten av huset. (Annars är det bara köksdelen som har el). Men han tyckte att vi var så trevliga så han stannade kvar och kopplade allt på en gång. Tackar!!

   

Lite bilder från insidan tog jag. Fler sådana kommer under veckan. Lite svårt och veta vad man ska fota när allt är nytt och spännade. Jag kan ju inte fota alla skrymslen och vrår. Det blir ju inga roliga kort kanske. Ska ta mig samman och ta lite bra kort i morgon.

   


Så här såg det ut när vi åkte för kvällen. Nästan. Detta kort togs väl vid 18 typ. Vi åkte därifrån vid 19, så lite mer var det gjort på entrén.

 

ALLT DETTA FÖRSTA DAGEN!!

Kommentarer
Postat av: ag

Klart man bryr sej... Det är helt otroligt hur fort det går att smälla upp ett helt hus!

2008-03-12 @ 20:07:26
Postat av: Sofia

Jag vill se mer bilder!

2008-03-12 @ 23:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0