Bilder...

Ok, jag ska nog få ut en del bilder för det vet jag att ni gillar.

     
Så här ser det ut i vårt hus. Eller, så här såg det ut för några dagar sen. Nu har det ju hänt en del.

image270
Dom här skarvarna har jag jobbat hårt med att täcka i hela huset. Fem skarvar som ska täckas över i golv och väggar. Det blir en del isolering och spånskivor.

   
Eftersom teglet kom en dag sent så började grabbarna lite med vindskivsmontering. Kolla den hembyggda ställningen som dom byggde runt hela huset. Den sprang dom omkring på som om inget hade hänt. Jag va livrädd som vanligt. (eller hur pappa)

     
image278

     
     
     
Teglet kom på plats tillslut. Som vanligt var dom snabba som satan. Klockan 11 kom bilen med teglet och klockan 18 var allt på plats. Då var det dock bara en av dom som jobbade med taket. Den andra killen jobbade med innertaket.

     
image294
Veiko my man!!

     
   
På dom sista bilderna är listen i taket monterad. Kommer bli mycket bra det där.


Eftersom jag mest va ivägen så jobbades det en del på garaget också.

     
image302
Vi hade lite tur och fick låna lite verktyg av Veiko och Argo. Med dessa gick det rätt fort att sätta upp glespanelen i taket och att såga kanterna på taket. Nu börjar det likna nått.

 
Entrén.

image306
Så här såg garaget ut igår när vi åkte hem.

image307
Så här såg huset ut när jag lämnade igår. Jag pratade nyss med Veiko i telefon och han sa att det gått bra. Allt är nu klart och imorgon ska jag nog förbi o ta lite mer kort. Sara och jag ska åka o kolla efter lite kakel o klinkers i morgon så vi tar nog svängen förbi.



Kommentarer
Postat av: Sofia

Huset är verkligen jättefint. Jag blev förvånad efter att ha varit inne och tittat, för de flesta rum upplevs större i verkligheten än på ritningen. Det kanske bara är Sara som alltid verkar tycka tvärtom med tanke på hur mycket möbler hon vill trycka in ;).

2008-03-16 @ 22:17:57
Postat av: Johan

Ser bra ut. Kommer o kollar i helgen.

2008-03-17 @ 19:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0