Kramp i penselarmen

Idag har det hänt saker på målarfronten. Jag har målat vitt runt alla förnster. Snacka om att det tar lång tid att göra sådana pilliga jobb. Våra superbarnvakter (super, inte supar) Elin och Nichlas, anlände redan vid 10.30, efter att jag hade ring och väckt dem vid 8.30. Jag målade alltså från 10.30 ända till 20.30, med två matpauser för egen del och tre tuttpauser, (en med tillhörande morotspuré) för Linas del. Jonte jobbar på med lite garagemålning just nu. Ett härligt långt och innehållsrikt "garageinlägg" planeras att dyka upp på bloggen framöver.

Flera goda nyheter. Vår "husbesiktningsman" ringde idag och meddelade att han tänkte dyka upp den 20 augusti med nya garderober åt oss. Jag tror i alla fall att det var det han sa. Han pratar nämligen den värsta skånskan jag någonsin hört.

Nu, 2½ män. Auf  Wiederhören (om man kan säga så)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0