Hur hamnade vi här?

Hur kommer det sig att två personer i 26 -årsåldern bestämmer sig för att bygga ett nytt hus? Jag menar, det är ju inte gratis. Svaret tycker jag man kan se i tidningen nästan varje dag. Begagnatpriserna!! Sjukt ju! Köpa en gammal villa från 80-talet, kanske i behov av ny värmekälla och självklart nytt kök, nya badrum och alla tapeter. 1,6 miljoner. Alternativet är ju då att gå till Älvsbyhus. Vår kalkyl som den ser ut idag kommer ge oss ett nytt hus på en ganska stor tomt 10 minuter från Norrköping med ett 40 kvm garage/verkstad för 1,8 miljoner.

Vad skulle DU välja??

När vi fick Marcus bestämde vi oss ganska snabbt för att sälja det hus vi hade då och leta efter ett större med släkten lite närmare. Chansen att hitta ett hus såg ganska mörk ut och efter ett antal visningar bestämde vi oss för att titta på nybyggnation. Med fler barn på gång kändes Älvsbyhus med deras relativt billiga hus som ett självklart val. Och här är vi nu. Med ett kontrakt som skrevs på en dag innan prishöjningen. En tomt som står och väntar och en fru som ska föda 2 dagar innan huset kommer.

Snacka om en spännande vår!!

Återkommer i veckan med lite uppgifter om tillval vi gjort och valt bort.

Kommentarer
Postat av: Roger

Jo tack, mycke förstår jag att ni har att göra. Vi är en familj på 4 och nr 5 på väg, ska bygga i Skåne men har precis som er lite tajt med tid pga barnafödande. Flickan (ja vi vet att det är en tjej) kommer i månadsskiftet april/maj och huset skall komma 26 april. AAAAAhhh! Men men, det är ju bara ta tjuren vid hornen och visa att du är en man. Ett stort lycka till från mig, jag håller tummarna för er! och ett nytt hus är ju garanterat värt slitet....

2007-11-14 @ 14:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0