Byggrådsmötet avklarat.

Nu så. Nu kan vi börja. OK, snart. På måndag klockan nio kommer Kommun-Tomas och gör en utsättning på tomten. Han spikar ner små stolp i hörnen av huset och garaget. Så man vet var de ska stå.

Möttet gick bra. Kvalitetsansvarige (KA) Klasse, var verkligen trevlig. Jag är mycket nöjd. Bygginspektören Gunnarsson var väl inte så nöjd till en början, eftersom det hade utannonserats att Jens skulle vara vår KA och sen dyker denna Klasse upp. Men han mjuknade efter en liten stund.

Jag pratade med gräv-Benny häromdagen. Planen är att vi ska göra planschakt där huset ska stå och sen gräva för garageplattan nästa vecka. Han verkar mycket seriös och det ska bli kul att se honom i "action". Vi räknade lite på kostnader och det verkar landa där vi tänkt oss. Mellan 70 och 100 tusen för schakt, grävning, materiel. Det känns bra som fan.

En annan trevlig kille var snickar-Anders. Han var här hemma och snackade lite i fredags. Verkar som allt går att lösa där också. Dock så ser det ut att kunna bli lite dyrt. Men han sa att det bara var att säga till när pengarna var slut så slutade han att jobba. Men, jag har lite planer där. Om grunden blir klar som planerat, så kan han komma och stom-resa redan nu (ja, om några veckor). Då kan pappa och jag spika på lediga stunder under vintern beroende på vädret. Pappa jobbar skift så det kan ju bli kanon. Det vore ju lite skönt att spara lite pengar där. Anders pratade ju lite löst om att det kanske kunde ta nästan 3 veckor för 2 man att göra hela jobbet. 3000:-/dag/man. Räkna själv. Jag vill inte tänka på de siffrorna. Just det. 30 000:-/vecka. BONUS!!

Jag fick tag på lite plywood att sätta på väggarna i garaget innan gipset. 15mm tjockt. 20:- skivan. NYA!! Kostar väl typ 400:-/st i butik. Ganska bra pris. Tyvärr så fanns det bara 15 skivor typ. Räcker till 3 väggar iallafall. Ska hämta dem nästa vecka. Ska även hämta lite virke till formbygget. Bilder kommer på det senare.

Hej för nu...

Kommentarer
Postat av: AG

Kul att det händer lite. O tur...snart april

2007-11-23 @ 08:03:24
Postat av: C

Då är det väl bara o leta fram hammaren redan nu :)

2007-11-28 @ 12:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0