Pumpa vatten. Tjoooo HOOO!!

I morgon ska Benny och kanske jag ut och gräva lite till. Det sista på avloppet ska göras och sen lite småpill. Men, hålet vi grävde till avloppet står öppet så vi kan fortsätta där när vi kommer. Trodde vi...  Jag säger bara REGN!
I hålet står det nu typ 160 cm vatten.

Nu har jag fixat så mamma kommer och är lite barnvakt här i eftermiddag så jag kan åka ut o fixa det här problemet så Benny slipper det i morgon. Har lånat en bensindriven pump av Jocke så jag kan få bort vattnet.

Tänkte att jag skulle sätta på en 90-graders böj på röret som ligger där i botten. Då kan det stå öppet och inget mer än vatten rinner i. Då är hålet, så närsompå 20 cm, tomt i morgon. Hoppas det funkar...!

En bild på hålet utan vatten.Ska se om jag tar några bilder ikväll också.
image52
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0